Snart Midsommar!

Jajamensan, så kom då till slut nåt att se framemot =) Svensk midsommar...förresten firar man midsommar någon annanstans? För dig som vill veta så kan man läsa "allt" om traditionen här. För dig som inte orkar så kan jag avslöja, att traditionen kom till sverige först vid 1300-talet. Och här har iaf jag gått omkring och tänkt att det måste väl vara bland det svenskaste vi firar...Ja, alltid lär man sig nåt...

Bilden lånad från Wikipedia

Hur som helst så hoppas jag att vädrets makter är snälla i morgon. Jag begär inte strålande sol och 30grader varmt, men snälla, snälla kan det åtminstone få lov att vara uppehåll. Är så trött på regnet nu. Och det blir genast så trist om man ska bli regnvåt under midsommarfirandet. Så är det någon som kan någon bra fint-väder-på-midsommar-bön, så sätt igång redan nu och be allt du bara kan. Kan bara berätta att som ett direkt svar på detta, så tittar jag precis ut och ser att det...Ja, just det...börjat REGNA här *suck*. Men då kanske det regnar ifrån sig innan morgondagen =) Själv ska maken och jag faktiskt förlusta oss genom att först frottera oss med goda vänner, för att sedan bege oss iväg på dans. Hederlig styrdans...precis som på den gamla goda tiden (nostalgi..). Dansbandet Shake som spelar på Haverö Hembygdsgård. Ska bli kul! Sedan får man väl blunda för att vi troligen är bland generationen "äldre" (när hände det egentligen?)

Hur som haver hoppas jag att ni alla får en riktigt härlig midsommar, oavsett hur vädret blir!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Marita

En underbar och trevlig Midsommar önskar vi er alla !! Om inte Solen hittat till er så skickar vi lite ner till södern :-) Hälsa alla från oss en stor stor Kram /// Marita med familj ..........

2009-06-19 @ 21:35:41
URL: http://maritajohansson.blogspot.com
Postat av: Annelie

Hallåj! Hoppas att danskvällen blev så kul som du ville. Här hade vi bra väder en regnskur på midsommarafton men sen har det varit bra. Kramar till er alla och en speciellt lång kram till Ulla-Britt!

2009-06-23 @ 10:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0