Ingen dans på rosor

Men väl i Erikslund blir det dans för sonen ikväll. Skolan har haft "dansvecka", inklämt på några dagar. Och förhoppningsvis blir några av ungdomarna "bitna" av denna härliga företeelse. Ja, dans alltså! Och då menar jag inte disco, hiphop eller annat. UTAN riktigt "styrdans" (ja, ja det heter foxtrot) och bugg. Minns själv det glada 80-talet, och ungdomstiden som bestod av att hålla koll på ställena i närheten som hade danskvällar. Varje helg mest, var det dans i någon av samhällena runtom, eller i någon av byarna. För på den tiden fanns det fortfarande bydanser kvar. Och inte som nu, endast vid något enstaka tillfälle, någon gång på sommaren... *SUCK*. Tänk att man redan blivit så gammal så man kan kosta på sig att bli nostalgisk  =) Och javisst, ena gången man varit ute på dans kom man hem och var helt upprymd --- medan andra gånger kom man hem och var helt förstörd --- flera som minns???

Hur som haver livet har gått vidare, och bilden här nedanför, var den syn som mötte mig härommorgonen när jag skulle ut på altanen hemma hos oss. Kallt var det, MEN jäsiken va vackert med solen som glittrade i snötapparna. Det syns inte så väl återgivet här, men ni får använda fantasin. Kolla förresten in snödjupet på grannens förrådsbod. Många centimeter blir det. Här pratas det om att det inte varit så mycket snö i trakten sedan nån gång i mitten på 60-talet. Och det är ju läääänge sedan, eller hur *blink*

Snö och sol -- brrrr, för att ha kjol !

Kommentarer
Postat av: Marita

Hej vännen ! Att man minna / Vilka minnen !! Ja, styrdans det var när man var ung i Raja/Doro . Nu när man blivit äldre är det man dansar ute Disco !! Va har hänt? Nya tider !!??



Ha en underbar helg och blogga på så jag vid lediga stunder har något att läsa !!



Hälsa familjen // kram

2009-02-20 @ 11:43:48
URL: http://maritajohansson.blogspot.com/
Postat av: Karin W

Ja jag blir också nostalgisk, behöver bara åka förbi Tallbacken och det gör jag ju mest varje dag!

Tittar in till dig snart och köper Gojibär,mina är snart slut.

Ha det fint Mona/kram Karin

2009-02-22 @ 12:33:59
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0