Blickar tillbaka

Sitter här i köket och tittar ut på något som verkar som vår... Det är inte mycket snöfläckar kvar nu. Det kvarstående vårtecknet som inte hunnit till vårat kvarter ännu är att kommunens "gubbar" är ute och sopar upp gruset sedan i vintras. Kan inte låta bli att tänka tillbaka på vår Jul 2011, som vi firade utomlands på Gran Canaria. Så jag låter det här inlägget tala för sig själv genom några bilder från vår Julresa:

Frusna innan vi lämnar Midlanda

Nattlig, första utsikt från "vår" balkong

Samma vy, morgonen därpå innan solen stigit upp

Vårat Hotell "Altamadores" låg hööööögt upp

Promenad ner till stranden - Amadores. Grönt och vackert i omgivningarna

En bit av Amadoresstranden

Julafton 2011

En glass på stranden efter att vi avverkat strandpromenaden från Puerto Rico

"Där bakom berget bor vi!" Delfinsafari hann vi med- och såg 6 vilda
delfiner, massor av flygfisk och en jättesköldpadda =)

Leif var med i form av humorn - hittade ett vykort som han garanterat
skulle skickat till sin "bästis", så det gjorde vi istället för honom.... och roligast var att....

...dagen därpå upptäckte vi vart grävskopan stod =)

Vår Jul i korthet! Nu siktar jag på en vår med efterföljande sommar som förhoppningsvis laddar de batterier som tagit slut under den låååånga extremt trista och jobbiga vintern.

Kommentarer
Postat av: Wirre

Ååå längtar tillbaka. Det va den mysigaste semestern hittills! Det fattades dock en även om närvaron ändå fanns där. -Boss or the Queen ? ;) haha oj så fel de blev efter de..

2012-04-18 @ 18:11:53
Postat av: KarinW

Härliga bilder Mona! Hoppas våren kommer snart men just nu vräker snön ner så vi får längta ett tag till.

Trevlig helg till dig från mig!

2012-04-20 @ 19:18:49
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag tror att det var där vi var när mamma fyllde 45 :)

2012-05-13 @ 18:57:41
URL: http://cholia91.blogg.se/
Postat av: En kompis

Fina bilder ! Jag ser ingen julstress heller, måste ha varit en skön resa.

Grävskopan är kanon, det är så mycket Leif över detta kort att det nästan luktar Leif om det. Konstigt att man kan bli så glad för ett litet vykort. Tack!

2012-05-16 @ 21:50:42
Postat av: Magda

Men Mona på det hotellet bodde jag och Linus 2010 då vi åkte utomlands! Vi måste ha haft rummet alldeles där ni tog kortet på poolen för det var exakt i det läget som vi hade utsikt från rummet! Åh vad jag längtar tillbaka då jag ser era bilder :)

2012-06-05 @ 22:43:52
URL: http://maggiehoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0