Abstinens

En hel helg UTAN Klockarbacken...ja, vad säger man...förutom abstinens ;-)
Men okej då. Helgen har som vanligt rusat iväg ändå. Lördagen tillbringade vi några timmar på loppis. Och jag gjorde några rov, som jag letat ett längre tag efter. Däremot så måste sägas att trevligare, enklare, och mycket renare och organiserat loppis har jag besökt under mina dagar. Men huvudsaken var ju att rätt saker hittades, och faktiskt till väldigt fashionabla priser. Söndagen gick i mångt och mycket i "slappandets tecken", och värre kan man ju ha för sig, eller hur?! Förutom eftermiddagen då vi valde att INTE ligga på sofflocket, utan begav oss ner till röstlokalen och drog vårt strå till "stackars-Sverige-stacken". Måste tillstå att jag under mina år som röstberättigad inte tyckt att det varit så besvärligt som i år. En aaaaaaning har det känts som att välja mellan pest och kolera. I skrivande stund... BRRRRR.... återstår att se vilket det blir. Pesten eller Koleran. Optimistiskt uttalande av mig, eller va? Det är ju inte för inte jag ryser vid tanken på SD som eventuellt vågparti. MEN nu ÄR ju INTE min blogg av politiskt art...och kommer så aldrig att bli. Men ett kan jag avslöja, SD fick INGEN röst av mig!

För att bota min egen abstinens, och för att visa er som inte förstått hur pass nära vattnet vårt kära Klockarbacken ligger, så bjuder jag på några foton här nedan.


Såhär är utsikten från taket...funderar på om vi ska anlägga altanen häruppe ;)

Ooops...så såg man då även från sidan att det ligger en byggnad här...

Och stolt kan vi presentera...tamtaratam...VEDBACKEN...väcker minnen hos vissa, och...

säkert olust hos andra. Men snacka om att rensa tankarna när man klyver ved. Mindfullness i allra högsta grad =)
Puss o kram --- cykelram!


Kommentarer
Postat av: Brochan

2010-09-20 @ 15:04:45
Postat av: Brochan

Förstår att det känns skönt att stå på vebacken i dessa dagar, men som 14 åring å hela jä,,, traven skulle åtgärdas, före att man skulle få sommarlov, fy för den lede. Men i dessa dagar älskar jag att både klyva och kapa, man vet ju att det är törä päniga att hålla på med veden. hoppas att jag snart kan besöka ert ställe för att på plats beskåda det. Kramar Brochan

2010-09-20 @ 15:08:44
Postat av: Kerstin

Förstår att ni längtar dit! Men va ni är otroliga som klyver med yxa. Det är jag för lat för;=)

2010-09-20 @ 22:00:42
URL: http://mindag-k.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0