Nya försök

Så var det då äntligen dags... att åka mot ljuva hemtrakter. Vi har gjort några tappra ansatser tidigare, men bromsats av sjukdomar och diverse annat trist. MEN nu blire av! Så i morgon natt (läs:torsdag) ligger jag i mitt "gamla flickrum" återigen. Och räknar hur många olika sorters figurer man kan se i tapeten...en hederlig rosenmönstrad från början av 80-talet. Hmmm...nostalgin kryper på.

Annat välbekant är att jag också fått höra att orten är riktigt välbesökt, inte mest av folk (även om den ökar X antal % på sommaren), utan av den förhatliga "mya"*, "brännmya"*, "knortn´"* åsså "bremsn´"*. Så vis av hur poppis jag brukar vara i dessa kretsar, så gäller det att ladda med medel.
 
Förutom att träffa släkt, ser jag fram emot att återigen få ta del av Kvarnbergsdagarna som våra grannar för femte året i rad anordnar. Strongt gjort! Så för er som är i krokarna Rajastrand 23-25 juli, gör en extra sväng innåt Kvarnberget, så kanske även vi träffs.
På återseende, puss o kram - cykelram!

Här vid stranden har jag badat mången gång....
* = Mygg, pyttesmåa knott, knott och bromsar...för den som inte är bekant med dialekten ;)

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hoppas att du har haft det skönt på din hemresa. Kom ihåg när jag bodde söderut hur underbart det var att åka hem, sova i min gamla säng, känna dofterna och lyssna på alla välkända ljud.

2010-08-08 @ 21:35:28
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: Mikael Weidenbladh

Så mycket man ändå inte vet om andra trots att det sägs att det enda sättet att få veta nåt idag är genom facebook. Bläddrat lite i din blogg och funnit en del kloka ord och lite roliga saker.

Du har alltså kvar ditt gamla flickrum? Mitt gamla pojkrum blev övertaget av många efter mej så det ser inte alls ut som förr. Ha en bra dag :)

2010-08-12 @ 11:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0