I´m back...

Efter lååååång tystnad kände jag idag att jag måste skriva lite...
Idag har jag och lillpigan (7år...) varit och solat och badat --- jättehärligt! Klockan började bli mycket och jag ville att hon skulle avsluta badandet. Så alldeles strax innan det var dags att kliva upp så sa hon:
- Vänta mamma. Jag ska bara göra en salami. Varpå jag såg troligen ut som ett riktigt frågetecken och undrade:
- Va, hur menar du nu. En salami????
- Jamen en sån där när det kommer jättestora vågor! Och jag bara:
- ????. Men så slog det mig... - Menar du en sån där TSUNAMI?
Gissa om vi båda skrattade så vi höll på att ramla i sjön efter att jag förklarat för pigan att en SALAMI minsann är en sorts prickig korv ;-)


Kommentarer
Postat av: KarinW

Ha ha den var bra Mona! Nu kommer jag att tänka på det där varje gång jag äter salami!

Ha det bra, kram Karin

2010-07-13 @ 12:30:23
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Hej igen! Kul att ses igen! Hoppas att du har det bra i sommarvärmen! Den lilla historien var verkligen bra. Vilken solskenshistoria:=)



Kerstin

2010-07-13 @ 15:07:27
URL: http://mindag-k.blogspot.com/
Postat av: wira

ASG det finns inga ord..haha!!

2010-08-09 @ 22:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0