Precis det jag borde vara

Som många av er vet så går jag just nu en intressant utbildning. Och i höst ska vi göra personlighetstest, då vi ska läsa en hel del om bland annat ledarskap. Googlade idag på kul på Myer Briggs personlighetstyper och hamnade på en sida där man kunde göra en personlighetstest: http://se.41q.com. Gissa om jag kunde avhålla mig? Nä, just det... Här nedan ser ni resultatet.

 
Förklaringar:
Extraversion:
Uppmärksamhet främst riktad mot yttervärldens människor och ting
Introversion: Uppmärksamhet främst riktad mot den egna världens idéer och intryck
Sinnesförnimmelse: Tar in information via de fem sinnena och ser det befintliga
Intuition: Tar in informationen via det "sjätte sinnet" och ser det möjliga
Tanke: Fattar beslut grundade på logik och objektivitet
Känsla: Fattar beslut grundade på personlig värdeskala
Bedömning: Föredrar att leva på ett planerat och organiserat sätt
Perception: Föredrar att leva på ett flexibelt och spontant sätt

Det kursiva det "är" jag... eller i alla fall åt det håll som min personlighet lutar. Någon som protesterar? Och tänk vilken tur att jag prickade rätt i mitt yrkesval. JA, alltså Socionom =) Undrar just vart en Naturhälsopedagog hamnar i personlighetstesternas djungel (eller ska jag säga skog) *ler*.


Kommentarer
Postat av: Karin W

Det där testet verkar stämma in på dig tycker jag! ska testa själv också fast jag tror jag vet var jag hamnar. Låter som du haft det super på Österåsen och jag håller med dig att det där med återhämtning är såååå viktigt för alla, full gas hela tiden blir aldrig bra.

Sköt om dig, kram Karin

2009-09-16 @ 22:02:47
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Brochan

Håller inte med er ang återhämtning, Nä kör me full gas så länge motorn håller, sedan kan man vila;)

2009-09-18 @ 09:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0