Efter i tiden

Så har förra helgen hunnit övergå i vecka, och det är snart dags för en helg IGEN. Jag förundras ibland över hur tiden bara formligen flyger iväg. En vecka har snart förflutit sedan förra helgen och jag "drömmer" mig tillbaka till de dagar som då var. Lördagen gick i lugnets tecken, med endast de allra nödvändigaste sysslorna utförda. Märker att jag drar mig för att ta tag i de göromål som ligger innanför husets väggar, och vill väldigt gärna dröja mig kvar utomhus. Kanske något försvar inför den låååånga vinter som vi sedan kommer möta. Fast vinter kan ju å andra sidan vara väl så härligt. Nä, troligen beror det helt enkelt på att det är bra mycket roligare att vistas ute och plocka på tomten, istället för inne och plocka en massa annat. Hm... jag vet...jag är nog inget vidare husmorsämne *flin* egentligen.

På väg uppåt mot Tjärnmyråsstugan - och solen sken!

Så kom då söndagen med sprakande solsken. Hade planerat att gå till Tjärnmyråsstugan med en väninna, som tyvärr inte kunde följa med. Så då stod jag där lite rådvill --- någon sekund. Tills jag förstod att det här kunde få bli ett ypperligt tillfälle att gå en härlig, avslappnande, återhämtningspromenad - helt i min egen takt, utifrån egna önskemål. Så sagt o gjort, så knatade jag iväg. Med ryggan på och kameran i högsta hugg. För det var min plan, att inte spurta iväg, utan ta det i godan ro och ta tillfällena i akt att fotografera. Kan säga att det var helt ljuvligt!!! Tankarna fick flöda fritt i skallen, benen gick som av sig själva, fåglarna kvittrade, solen sken och jag stannade till många gånger för att fånga olika ögonblick med kameran. Så tillbaka hemma, efter ca.7 km, så kände jag mig både påfylld och rensad. Bra va?!

Upprymd och uppfylld - endast några hundra meter kvar

Därefter ett tag efter att jag "landat" hemma efter min härliga promenad, så ringde det på dörren. Där utanför stod en av grannfuarna och sträckte fram en kasse med trattkantareller och undrade om jag/vi kanske ville ha. OM jag ville, givetvis =)  Tänk att det finns så snälla människor, TACK Kristina!

Rensat och klart, färdigt att läggas på tork :-)

Få nu se vad denna helgen kan bjuda på. Måhända blir det en aning repris på "vandringen". Det återstår att se. Men ett är säkert, först ska jag i allafall jobba mig igenom fredagen.

Ha en skön helg allihopa!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Visst är det skönt att passa på att vara ute innan vintern och kylan kommer. Promenaden till Tjärnmyråsstugan är ju helt underbar. Funderar på att gå dit i helgen och dricka en kopp kaffe. Trevlig helg!

2009-09-25 @ 22:53:08
URL: http://mindag-k.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0