Friskt!

I morse när jag klev upp stod termometern på -9 grader...brrr...gissa vem som dragit på sig långkalsongerna idag =) MEN inget ont som inte har något gott med sig. Det är i alla fall myggfritt, och DET gillar jag *hehe*.

Mina ambitioner om att bli medryttare föll väl ut, så i lördags var jag ute på en provritt. Jättehärligt! Vad som är mindre roligt är att hästen är 160 i manken, jag är 158 i strumplästen...Ja, ni kan ju bara ana. Det är inte helt enkelt att ta sig upp. Och när man som jag dessutom är smidig som ett järnspett och vig som ett kassaskåp. Ja, då gäller det att vara påhittig. I lördags gick det bra, för tjejen som brukar rida hästen annars följde också med, och hon visade sig vara "stark som en oxe". Och med henne som "stigbygel" så kunde jag galant svinga mig upp. Eller galant och galant...upp kom jag i alla fall *fniss*. Sedan åkte vi häst o vagn en stund (efter ridturen), med jordens goaste lilla shettis. Så planerna framöver är att vi ska kunna dela på ansvaret de gånger jag är med. Och då rider en av oss den stora hästen (Nordsvensk) och den andra kör den lilla (Shetlandsponnyn). Blir nog roligt att ha sällskap under turerna med. Det jag gruvar en aning för är att jag kommer iväg så sent på kvällen, efter att jag stängt butiken. Vilket innebär att framöver kommer det att hinna bli helt mörkt, och där hästarna står finns inte gatlyse. Men, men det lär nog ordna sig på nåt´sätt.

Hösten 2008 - Hur det än är, solen finns alltid där bakom...

Tills vi hörs, ha det så gott. Va rädda om varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0