Utmaning med planerat "elstopp"


Tillhör skaran som börjat vakna och inse att vår värld och dess resurser inte är oändlig...
Så häromdagen fastnade jag på en artikel i vår lokala tidning där en närliggande kommun bestämt sig för att släcka ner kommunhuset under en timme den 28/3 mellan kl.20.30-21.30. Deras önskemål var att även övriga medborgare i kommunen skulle engagera sig. JAG bor INTE i denna kommun, MEN jag vill gärna engagera mig OCH gärna ha er med mig. Ju flera vi blir, desto större blir effekten!!! Och allt som kan göra skillnad måste ju vara bättre än inget, eller hur?
 
Själv tänker jag "tvinga" familjen att släcka TV-apparater, Datorer, TV-spel och diverse annat smått o gott som möjligen används i större utsträckning just på lördagkvällen. Istället hoppas jag på att vi gemensamt kan tända stearinljus, spela något roligt spel, prata och ha det allmänt mysigt! Låter inte det som en bra idé!
 
För dig som nu spänt dina öron och vill veta mera om Earth Hour...titta in på Världsnaturfondens hemsida:
http://www.wwf.se/vart-arbete/klimat/1214739-earth-hour-2009-nyhetsarkiv och läs mera om vad vi kan göra.
 
Hoppas nu att ni ser fram emot att ha en riktigt MYSIG kväll den 28/3, i mörkrets tecken!

 
Pssst... tror på den goda viljan  OCH mänskligheten! Så till vem som helst, VARSÅGOD att knycka idén och/eller texten och lägga på din Blogg/hemsida. För vad är det man säger --- "Många bäckar små". Och kanske kan vi påverka en och annan politiker till reaktion genom att bidra med vårt engagemang. För Klimatförändingar påverkar oss alla...

Kram/
Mona. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0