Begääääärrr...rr..r

 
Någon fler än jag som drabbas, sisådär ett par gånger om året? 

Shoppa kläder går fetbort (haha...nu va jag kul va...), likaså smink, smycken och skor. Ja, i allafall delvis. Erkänner att skor är jag liiiiite svag för. Ligger kanske i släkten??!! MEN, ett stort, STORT MEN! Böcker det kan jag bara inte låta bli att shoppa. Finns det något ord för en sån som jag? Jag menar som är sjukligt besatt av böcker.

Varje år brukar jag "budgetera" en viss avsatt slant  för att faktiskt unna mig några väl valda böcker. Och varje år får jag verkligen stålsätta mig att faktiskt inte köpa flera än vad jag bestämt mig för. Oftast går det bra, ibland mindre bra... Som denna bokrea, t.ex. Vem fasen har kommit på att även matvarubutikerna ska ha boklådor??? Räcker det inte med frestelserna som bokhandlarna lockar med. NÄDÅ. I år sprack det på en jämrans boklåda som lömskt stod och lurpassade på mig när jag intet ont anande klev in genom vår ena matvarubutiks grindar. Vet inte vad som hände, men --svosch... så stod jag bara där med näsan djupt nerborrad i lådan. OCH VAD FICK JAG SYN PÅ!!! Jodå, en bok som jag bestämt mig för att inte köpa på bokhandeln (Den svenska sångboken). Men här kostade den bara halva priset från vad den gjorde på bokis: jag menar halva priset då kan man ju bara inte låta bli att köpa den, eller???
O sedan, då, huxflux så landade det en tjock rackarns bok till i min korg... Historien är nämligen den att jag sneglat på en likvärdig på bokhandeln, men begränsade mig till andra böcker och trädgårdsboken fick därför vika hädan. Ända tills jag formligen överfölls av detta exemplar: Allt om Trädgård. Precis i rätt ögonblick när boken kastade sig över mig så fläktes några sidor i den upp och jag blev förälskad, kär och totalt såld... Och det blev boken oxå, ja såld alltså till moi, givetvis... Jag tröstar mig med att boken i alla fall kostade bara en fjärdedel mot ordinarie pris (jag har sneglat på den tidigare *ler*) och det rättfärdigar väl oxå ett köp, eller hur?!
Ja, ja, hur som helst så har jag med tiden blivit en riktig fena på att hitta på ursäkter. Men det är nu visst så med alla som har ett beroende, eller missbruk av något slag. Som tur är biverkningarna små...om man bortser från hålen i plånboken. Fast hål kan man ju laga med textillim, eller nål och tråd har jag fått lära mig :-)

Kram och kval ---> från en bokmal. 

Kommentarer
Postat av: Marita

Jag säger som Hanna , när man inte hittar rätt ord : Bubba ... Du har så rätt... Fast jag har gått över mer och mer till talböcker..dom pryder så fint hyllan, tar mindre plats och väntar på sommaren . Jag går i ide på vintern , lyssnar bara när jag cyklar till jobbet eller ligger med näsan i vädret och lapar sol som katten !!// kram vännen och hälsa alla , krama Farmor

2009-03-06 @ 00:18:21
URL: http://maritajohansson.blogspot.com
Postat av: Karin W

Den där boken "hemlige kocken" är ju helt suverän, den vill jag ha! Varje gång jag tänkt titta in på bokhandeln så har jag handlat innan och måst ila hemåt. Fina semlor ni bakat, mums!

Ha det fint Mona jag kommer in och köper te och Gojibär snart!

Kram Karin

2009-03-07 @ 22:57:40
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Jack E

Jodu, morsan! Skor är du allt liiite svag för...

2009-03-15 @ 00:26:58
URL: http://xjackichanx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0