GAAAHH!!!!


Vicken dag!
Först och främst så landade en i mina ögon mycket skum faktura i brevlådan i morse. Från ett företag som jag inte tyckte mig känna igen...MEN så drog jag mig till minnes ett lika knepigt telefonsamtal som jag fick för någon vecka sedan, från ett företag (med för mig välkänt namn...trodde jag på grund av försäljarens list). Jag blir så gu#* inniförb*#d på dessa telefonförsäljare som har anammat ett förhållningssätt hala som ålar. Givetvis så har jag trillat dit, på något som jag de facto trodde var något helt annat.... Dumma, dumma jag och ännu dummare, dummare försäljare!!!! Telefonförsäljning borde i mina ögon banne mig vara totalförbjudet. (Ursäkta alla ni som jobbar seriöst med detta jobb, ni får räknas till undantagen) Varför finns det annars lååååånga listor på svartlistade företag som använder sig av ojust telefonförsäljning? Åhhhh...jag kokar!!!! MEN jag ska se vad som kan göras, och ALDRIG mera gör jag någon form av "deal" på telefon. Dessutom lovade försäljaren mig att sända uppgifterna på mail för bekräftelse, men ännu har jag ingen sett. Bara fakturan! Detta löfte låg faktiskt till grund för att jag överhuvudtaget ville lyssna på honom. Antar att det är toksvårt att bevisa, för det var ju bara försäljaren och INTE jag som hade bandspelare. Så det är väl bara bandat det som företaget har nytta av. Så den som läser detta och blir uppringd av Din kommun del, gör inte som jag och "uppfatta" efter att ha frågat ett x antal gånger om vilket företag jag pratade med att det var Din Del, utan LÄGG ISTÄLLET PÅ LUREN!!!! Annars kostar det mysing :( 

Därefter hamnade jag i en dödfödd diskussion med en person, som inte ledde till nånting förutom huvudvärk och sura miner. Inte alls i min smak, då jag fördrar att man hellre biter till -och endera ordnar upp saken, eller om det inte går lämnar det därhän UTAN att sura. Nåja... nu blev det som det blev...så får man se hur det ser ut sedan....

Och som inte det var nog så ringde telefonen och jag hann nästan inte svara så började det att låta i andra änden: -kackelikackelikackeli. Nä, inte riktigt med nog var det bra nog likt... Tänk att det finns människor som tror att bara för att man jobbar i servicebranschen så tål man höra vad som helst, och att det är tillåtet att vara hur otrevlig som helst *hrmf*. Dessutom så var det nu inte alls i mitt åtagande överhuvudtaget att serva denna människa, vilket hon slutligen verkade förstå efter ett antal otrevliga minuter. MEN TÄNK att man ibland ska behöva vara såååå övertydlig så det finns inte. HUVVA, inte har den här dagen börjat så himla bra...känns nog mest som att jag borde gå och dra nåt gammalt täcke över mig och inte kliva upp någe mer idag. Vad är det som gör att vissa dagar funkar ingenting? Prata man om karma så skulle man ju kunna tro att jag har en stor svart djäkla aura omkring mig idag som formligen drar till sig allt möjlig skit. MEN skam den som ger sig, det är bara att skaka av sig och vända på tänket: -för om dagen börjat såhär taskigt, så kan det ju faktiskt bara bli bättre framåt dagen. Eller?!

Tjo o hej, på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0