"Trollkona"

Tillhör den del av mänskligheten som inte riktigt tror på "slumpen", utan jag har en känsla av att allt sker utav en anledning. Att våra liv är så att säga något förutbestämda, att vår livsuppgift har ett syfte. Att all erfarenhet, bra som dålig, har ett mål för oss - att vi ska tillgodogöra oss kunskapen genom den och nyttja den nya kunskapen till att göra saker och ting på ett "rättare" sätt vid ett annat tillfälle - Om det ska ske i det här livet eller inte - det visar sig... Finner hur som helst en aning tröst i att det i min värld förhåller sig på det här viset. Därigenom tror jag också på att vi hela tiden får tecken, om vi bara är öppna för att se. Djuren och naturen har förmågan att tala till oss, och ibland leda oss och ibland kanske knuffa oss i riktningar som vi måhända inte förstått att ta annars. Därför roar jag mig också ofta med att uppmärksamma händelser i omgivningen. Som i morse till exempel. När jag promenerade till jobbet, så fick jag följe med en trollslända. En vackert guldgnistrande. En sort som jag aldrig tidigare sett och därför fångade den hastigt mitt intresse. Sedan följde den med mig hela vägen genom vårt hemmakvarter - virvlade fram och tillbaka framför mig - gjorde en loop för att snabbt återvända uppåt igen. Jag kunde inte annat än att titta och begrunda. Tanken slog mig: - vad vill den här Trollsländan säga mig då? Slog upp Djurens Språk av Carina Solöga när jag fick tillfälle och där står att läsa:
Trollslända - Släktet: Lilbellula
Du har en stor andlig gåva - använd den. Min gåva till dig är att ha en stark intuition.

Va? Jag? Hmmmm.... Måhända hänger det ihop med mina tankar om utveckling...Ja, bara tiden har svar. Åsså Trollsländan förståss =)

Bilden lånad från Wikipedia

Tills vi hörs - Var rädda om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0