DET gjorde min dag

Igår och i förrgår var inga höjdardagar... Låg på måndag och huttrade under en filt hela kvällen. Visade sig att tempen låg på 38,9 grader och en annan som är en riktig "fjutttempare" med normaltemp på en sisådär 36,3 grader, DÅ känns nästan 39 grader vill jag lova. Så under gårdagen var jag inte heller speciellt allert. Men så kom då idag, då jag inte riktigt vågade känna efter hur jag egentligen mådde i morse då jobbet kallade. Så "ovetande" om sjukdomsläge/eller icke, knatade jag iväg efter niotiden neråt byn. Solen sken från en nästan molnfri himmel och det kändes rätt OK. Så kom jag då någon kilometer (har ca.2,5 på jobbet) och mötte på en hund och dess matte, jag hälsar och kvinnan svarar: -Vilken härlig morgon vi har - åsså ler hon brett =) Tänk att den inställningen, och det leendet gjorde att även jag log hela vägen ner på jobbet...och gör det nog ännu, och har inget oförutsett inträffat under den kommande dagen så hoppas jag att leendet sitter kvar ända fram till kvällen.

Så tänk på det, ditt leende kan göra en annan människas dag!

Och bara för att jag är på så gott humör idag (...ja,ja det kunde kanske skett ändå...) så vill jag också dela med mig av en favoritartist: Ola Pettersson. Han har en helt enorm röst, sammetslen men ändå stark. Sökte på måfå i vintras på YouTube efter visor med Dan Andersson och ramlade då över denne sångare. Så om någon av er vet med er, eller får reda på om han kommer sjunga någonstans i närheten av min ort. HÖR DÅ AV ER TILL MIG! En sådan trubadur vill man inte missa =)


Kommentarer
Postat av: Madde Alpsjö

Mm, vilken karl. Undrar vart han håller till?

Kram på dig!

2009-07-18 @ 00:17:01
Postat av: Ola Pettersson

Hej på dig, tack för bra pr. Jag spelar på Restaurang Havspiren i Norrtälje den 17 oktober, men det är väl kanske inte dina trakter?



Med vänlig hälsning, Ola Pettersson

2009-10-03 @ 22:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0