Back on track

Nu har jag återvänt..från helt underbara 5 dagar i lugnets tecken. Trodde ett tag att jag dött och hamnat i paradiset... NÄ, skämt åsido. En vecka (5 dgr) såhär i hälsans och återhämtningens tecken har verkligen varit en lisa för själen. Om än det stundtals kändes ovant att vara i den situationen där man "bara" ska tänka på sig själv. Jag ser verkligen fram emot mina tre veckor (18 dgr) i augusti. En del verktyg har vi deltagare redan fått ta del av, andra kommer under hälsokursen i slutet av sommaren. Fram tills dess hoppas jag bara att jag klarar av att komma ihåg att använda mina förvärvade verktyg. OCH att jag faktiskt kommer mig för att ta EGO-tid. För det snappade jag upp... EGO, inte som i egoistisk. Nä utan EGO som i Egen God Omvårdnad. Fiffigt va? För det är ju de facto så att ingen tackar en för att man glömmer bort att faktiskt bry sig om sig själv också. Det enda som i slutligen sker i såna fall, är att man s.a.s. "bränner ljuset i båda ändar" och i värsta fall landar rejält i sjuksängen...

Vad som var så skönt för mig att påminnas om är att återhämtning inte alltid behöver handla om avslappning/avspänning och/ -eller meditation. Utan det kan ju i stället till exempel vara promenader. Ingen nyhet kanske, MEN en bra påminnelse. Så den här veckan har bilen hittills mestadels fått stå i "skamvrån". Åsså har jag nyttjat apostlahästarna. Motion och återhämtning i ett paket.

Maten däremot har jag inte anammat fullt ut från hälsohemmet. Där serveras endast vegetariskt. Här hemma har jag dock skärpt till mig beträffande både grönsaker och frukt och numera innehåller mina måltider betydligt mer av den varan. Dessutom försöker jag så gott det nu går att ta en frukt som mellanmål. Ibland kommer jag ihåg att äta "mellis", ibland inte. Men med små steg, i rätt riktning, så kommer det kanske av sig självt på sikt. Orken ska väl i alla fall kunna bli boostad när kroppen får antioxidanter... Hmmm...och ändå har jag återigen blivit förkyld och är jättetrött.. Ja, ja, Rom byggdes ju inte på en dag, så jag har kanske en bit kvar innan immunförsvaret är på topp. Men jag jobbar på det...var så säker =)


Bilden lånad från Allt Om Mat

Tills vi hörs, eller möjligtvis ses... Sköt om er i sommarvärmen...Sola förståndigt!
Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0