Överraskning

Lova att inte bli chockade nu, MEN här kommer faktiskt ett inlägg tidigare än flera veckor sedan sist (hmmm...kryptiskt, eller?!)

Kände bara att jag inte kunde undanhålla er några härliga bilder som vi knäppte i helgen som var. Närmare bestämt under lördagen, då jag tvärt kom på att
-Hjälp vad jag längtade efter alla de gånger som man haft möjlighet att sitta vid brasan och mysa och grilla korv. Sagt och gjort...så trotsade vi vädergudarna (-15 grader), och satte ner foten och sa att JAVISST kan man göra brasa och grilla korv, ÄVEN om man som vi INTE kan ta sig ut i skog och mark med skoter. Och TROTS att det är bra nog långt att ta sig till något ställe, avsett för att grilla korv och mysa (typ, vindskydd eller dylikt) och det dessutom i ganska bitande kyla (ni som hade runt -30 grader i helgen, kan blunda för denna kommentaren om "bitande" *flin*) Så vad gjorde vi då?
Jo, jag släpade fram grillen, tog lillpigan med mig på skidor, och åkte ner en bit i skogen och plockade med lite torra grankvistar. Knatade sedan ut i garaget och letade fram några lämpliga björkvedklampar (jodå..vi har vedförvaring i garaget, några "kvarglömda" vedpinnar sedan vi förut eldade med ved i husets värmeanläggning.). Och -VIPS- på ett ögonblick, så anlade vi en härlig brasa ute i "villaträdgården". Och jag tyckte nog att den grillade korven smakade ungefär lika gott som den brukar göra på en "riktig" brasa ute i "riktiga" naturen... Och nog kändes det RIKTIGT nog för oss som kunde mysa en stund vid brasan. Om än temperaturen kunde varit lite humanare. Men man kan ju inte få allt här i världen! En go´ brasa och lite grillad korv, och en rykande kopp kaffe räckte långt nog den här dagen :-)
Far o dotter myser vid brasan

*mums* med korv, och härligt med en sån glödbädd.

Var rädda om er därute i vintermörkret o. tänk på att det har vänt nu och att ljuset återvänder mer för var dag.
/Kram på er allihopa.


Kommentarer
Postat av: Karin

Men vad mysigt Mona!

Nu blev jag sugen på grillad korv(bra tecken det för jag är hemma från jobbet med magsjuka).

Blir skönt när vi går mot ljusare tider!

Kram Karin

2009-01-08 @ 14:33:49
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0