Tjuvstart

Brukar vilja hålla på traditionerna när det gäller tidsaspekten. Tycker att det är helt hysteriskt när butikerna börjar julskylta i oktober-november. Det förtar en hel del av stämningen och den förväntan som finns innan julen. Och jag kan för mitt liv inte förstå att man i december börjar sälja semlor,,,, I DECEMBER, fatta?!! MEN jag erkänner... i helgen bakade jag och dottern semlor, och vi fyllde och åt av dem också. INNAN Fettisdagen....... hmmmm...börjar visst gå utför med moralen och värderingarna ;-) Familjen blev hur som helst glada.
Ska förresten någon av er ut och "hurra" Fettisdag då i morgon. Eller gör man inte det nuförtiden? JA, alltså att man är ute och åker spark, för att sedan gå in i värmen och gona sig och äta en semla. Gärna en hetvägg (som jag själv aldrig gjort, men ska testa någon gång). Själv kan jag bikta mig och säga att semlorna inte tillhör favoriten bland fikabröd. Har aldrig varit så förtjust i mandelmassa, och då gör det sig självt. Däremot kan jag gärna fylla min semla med vaniljkräm och grädde. Kanske ett tips till andra som inte direkt gillar, eller tål mandelmassan.
Ja, jag kan ju inte bjuda på mina semlor rent fysiskt, MEN jag bjuder på några bilder sedan lördagen i alla fall.
 
Emelinda i full färd att knåda "semledegen"

Dagens skörd...

Mycket grädde ska det vara :-)

HA EN RIKTIGT HÄRLIG FETTISDAG I MORGON!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag langtade efter semlor!! Men fick inga;(

2009-02-28 @ 18:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0