Bättre än

den fiffigaste present, kan det vara när man ibland blir riktigt -positivt- överraskad. Och det fick jag uppleva här nu i veckan :-)
Som en helt vanlig dag stod jag då i butiken, några kunder inne, när det plingade till ytterligare en gång i dörrklockan. Och min vana trogen lyfte jag naturligtvis blicken för att hälsa den nya kunden välkommen genom att säga hej. Det var också det jag gjorde, och sänkte åter blicken för att  *boink* snabbt registrera i skallen att: - Vanudå, det var något bekant över den där personen. Så jag upprepar proceduren och konstaterar när jag åter möter blicken på "kunden" att JISSES. det är ju min "storasyster". Ja, alltså inte biologiskt, för det har jag aldrig haft någon. MEN däremot själsligt och känslomässigt. Och jag blev så GLAD :-)
Sist vi sågs var under mindre glada förhållanden, på min pappas begravning. Så att få träffa henne här, i min egen miljö, och då få tillfälle att faktiskt visa vad jag pysslar med om dagarna, kändes ju nu givetvis extra roligt. Tack "syrran" för att du värmde min dag, och delar av kvällen, och givetvis även några minuter den efterföljande dagen. Mamma blev nog lika glad hon :-)

Likaså blev jag tidigare i somras lika hastigt överraskad över att en av mina kusiner med fru tog sig tid att svänga förbi (på en omväg dessutom) för att säga hej, och kolla hur jag har det. SÅNA ÖVERRASKNINGSPRESENTER är alltid skitroliga att få ta del av! Så för er alla som nu kikar in här ibland på bloggen, om ni vill värma ett inbitet "Lapplandshjärta" och passerar västernorrland. Gör då en sväng in till Ånge och titta in på Gnistan -butiken med livslust.
Jag lovar, jag ska ge er det bredaste leendet ni sett,
åtminstone den dagen ;-)
Kram, kram på er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men vad kul Mona! Förstår att det är lycka för dig och lite extra roligt när man inte är beredd på det! Ha en bra vecka, kram

2008-09-21 @ 21:08:10
Postat av: Karin W

Karinbråttom var framme och blev visst anonym, haha.

Ditt Genmachai te var supergott, lite annorlunda i smaken!

2008-09-21 @ 21:10:11
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Marita

Hoppas att jag får tillfälle att droppa förbi någon gång jag också



kram kram

2008-09-22 @ 12:32:12
URL: http://maritajohansson.blogspot.com/
Postat av: Lillemor

Hej Lilla söta syster

Jag har gått omkring med ett saligt leende sedan förra onsdagen! Ni (du, din son och din underbara mor)är sååå otroligt goa. Jag märker nu hur mycket jag egentligen saknar er. Men som du sa man kan vara nära i själen ändå fast det är flera mil bort.

Ha det och sköt om er alla STOR KRAM Syster yster

2008-09-23 @ 09:01:18
Postat av: Marita Johansson

Hallå, var är du ?? har inte läst något på mer än 2 veckor ?? Har det hänt något ?? Kram Marita

2008-10-03 @ 23:55:41
URL: http://maritajohansson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0