Varit "hemma"

Eller vad säger man när det var 22 år sedan, *flämt* sååå länge sedan, jag var skriven på den adress som är min barndomsadress?? Men hur jag än vrider och vänder på det så är nog Raja, eller ska jag säga Kvarnberget HEM i mina tankar. Och då blir det mitt nuvarande hem som är "hem"... ser ni skillnaden? Javisst, "snuffarna" är naturligtvis skillnaden :-) Hur som helst så var det skönt att komma HEM, om än lite konstigt. För i vanliga fall så brukar mamma och pappa välkomna oss. Och det senare året så har det varit mamma ensam. MEN den här gången så åkte mamma också HEM tillsammans med oss, och hon klev in genom dörrarna samtidigt som vi gjorde det, och INGEN var därinne och kramades och sa välkommen HEM. Men vi gjorde det näst bästa av situationen och passade på att kramas i alla fall :-)

Myren vid Oxfjället

Lördagen var vi och hälsade på pappa, och tände ljus på graven. Och lyckligtvis så hade inte snön lagt . Så även mamma kunde ta sig fram för att säga hej. Förra året vid samma tid var det desto mer vitt på marken. Men fjällen i Borgafjäll ståtade i alla fall vita, som ni kan se här ovanför. Lååångt borta i bakgrunden...

Söndag, så var det dags att börja tänka på att vända kosan "hemåt" igen. Men först passade vi på att plock med "lite" grejer som jag fortfarande inte kommit mig för att ta "hem". Och mamma plockade med sig saker som inte följde med i flytten. Och jag var så fräck så att mitt i packandet passade jag på att ta en promenad runt sjön. En promenad som gjorde att jag fick lägga ytterligare en 7-8km till mina ben-och-fötters erfarenhet. Härligt me mestadels vackert väder under rundan. Och säg den som kan säga emot om jag hävdar att det är vackert! Och som det syns på bilderna, att NU hade det kommit lite snö också.

Milou tittar ut över Storrajan

I änden av Lillraja

"vintervy" över Lillraja

Med den här vyerna, inte är det väl då underligt att man längtar HEM...
Puss och kram- Cykelram
/Mona


Kommentarer
Postat av: Kikki Mårtensson

Hej Mona!

Raja är mitt andra "hem" oxå. På nått sätt finner jag trivsel, lugn och ro där uppe. Det gör även gubben och alla barnen. Det gör ju saken bara bättre! Jag måste fråga dig var man får tag på "spikmattan"? Försökte gå in via din blogg men, tyvärr funkade det inte.

Hälsa många varma kramar till Ulla-Britt. Hoppas att hon trivs med sitt nya boende.

Sköt om Er!

Kram

Kikki

2008-11-03 @ 20:10:08
Postat av: Marita

Hej vännen och välkommen hem till ditt andra hem. Ja, det är vackert i Raja , ingen kan komma och säga något annat. Tänkt på dig och Ulla Britt i helgen och undrat hur ni haft det . Fullt upp men bra ser jag ! " Spikmattan ja, kanongrej men när kommer det kännas behagligt. ( det står att det ska innfinna sig ) ! Än har ingen som legat sagt att nu är det skönt .. me vi kör på !!!// Kram

2008-11-03 @ 22:45:16
URL: http://maritajohansson.blogspot.com/
Postat av: Anonym

hoppas du haft en trevlig kväll! Godnatt! :)

2008-11-03 @ 22:51:54
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Marita

Du är utmanad, se min blogg / Kram

2008-11-09 @ 13:48:50
URL: http://maritajohansson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0