Tillbaka igen...

...efter en tur till mamma, där vi packat och packat och packat.  Nåja, en hel del hade ju hon redan avklarat innan vi kom. Men jisses vad plats saker och ting tar när man ska stuva in dem i kartonger, säckar, påsar etc. Tänk, jag trodde att jag var "proffs" på detta efter en sisådär 12 flyttar. Men när det nu är 8 år sedan sist jag stuvade flyttkartonger, så inser jag att man glömmer fort...(om nu åtta år kan räknas som fort *ler*). Men det enklaste glas, eller den smäckraste vas, eller den lättaste glasskål -blir plötsligt ofantligt stor och klumpig, med X antal lager tidningpapper på. Och herremindag vad lite en banankartong då plötsligt rymmer...Hmmmm...skumt, hur det kan vara. Så -många kartonger blev det. Trots att vi lämnade mycket saker, och trots att vi faktiskt bara plockade från två rum och köket (utav åtminstone 5 rum o kök).
Hur som helst, ner kom vi i alla fall med både flyttlass och mamma. Så nu återstår bara att hon kan flytta in på "riktigt " i lägenheten. Ännu har hon nämligen ingen säng, då vi ska åka till stan för shopping i helgen. Och inte är vi speciellt ledsna heller för att få rå om mamma/mormor några dagar till hemma hos oss :-) vi har ju inte precis haft tillfälle att träffas var dag som det varit förut. Så till er som inte redan vet och nu undrar om hennes nya adress och telefon, maila bara, så sänder jag den. Annars så hänvisar gamla telefonnumret också till det nya. Sköt om allihopa, kramen/
Mona

Kommentarer
Postat av: Marita Johansson

Hej vännen och vad skönt att allt har ordnat sig , det gick bra med flytten . Hälsa Ulla-Britt från oss alla .

Ps

Jag lade ett bud på en bostadsrätt och efter många turer fick vi den. ( lade mindre än utpriset!) Vi är ju bara 4 och den här vi har är för stor..



Kram

2008-09-04 @ 12:16:00
URL: http://maritajohansson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0