Nu är det "länge" sedan...

...jag sist gjorde ett inlägg här på bloggen. Så nu tänkte jag "drämma" till med ett såhär på torsdagseftermiddagen. Kunde inte motstå att lägga in denn här bilden på en helt underbar vägskylt som vi fota i somras när vi var till Risbäck och hälsa på pappa på kyrkogården. Anledningen till att jag kom på just nu att den här bilden borde publiceras är att i två dagars tid har man i dagbladet, en av vårt läns dagstidningar skrivit omkring vägskyltar för äldre. Och nu i dagens tidning presenterade man en artikel där troligen Sveriges enda vägskylt för detta sades finnas i Timrå. , sa jag då...och skrev i eftermiddags ett mail för att dementera detta "snack" *flin*. För det finns ju åtminstone en till, och det i Risbäck. Hoppas att du/ni som gjort den inte tar illa upp för att jag sänt fotot som bildbevis på att det även finns åtminstone en ytterligare vägskylt i Västerbotten för ändåmålet. MEN jag tyckte att skylten verkligen var helskön. Håller du med?
Själva har vi lite tagit som hobby att fota roliga vägskyltar när vi får tillfälle. Hittills har det samlats både, som ovan, gamlingar, kossor, får, grisar, renar (naturligtvis, man åker väl omkring i jämtland och västerbotten på vintern..), älgar (också naturligtvis) och t.o.m björn. Kanske någon sort till, men minnet sviker. Har du stött på nåt roligt exempel?
Nä, nu ska jag väl sluta pladdra för idag. Men för uppdateringens skull så kan jag väl säga att första veckorna efter semestern förlöpt bra, om än det skulle varit skönt med fortsatt ledighet... Och att i dagsläget ser jag fram emot morgonkvällen, då vi har årets kvarterfest, riktigt kul ska det bli. Så nu håller vi tummarna, så att de nästan blöder för att vi får uppehåll. MEN vi har ju klarat av att ha fest förut med regnet skvalande... Fast det är ju inget att längta till. Så i morgon kväll efter kl.18, ligger grilloset tungt över Lillskogens kvartersområde.
Ha det så gott. Tills vi hörs,
Kramen från mig!

Kommentarer
Postat av: svägerska

Hoppas ni får en trevlig kväll, alltid kul att träffa dom som bor runtom kring "en", alla har så bråttomt och hinner inte med att träffas annars!

2008-08-08 @ 06:40:30
Postat av: Linnea

Festlig skylt, har faktiskt inte sett den. Men det var länge sen jag var i Risbäck också.

Som svar på din fråga så har vi löslina på vovvarna.

Ha en trevlig kväll!

Kramar

2008-08-08 @ 15:35:04
URL: http://piga.blogg.se/
Postat av: Heyli

haha snygg skylt! googlade på roliga vägskyltar just pga att jag nyss lagt upp en udda skylt i min egen blogg som pojkvännen fotat, va tvungen att se om de fanns mer roliga, då hittade jag hit :)

2009-05-27 @ 01:09:35
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0